onsdag 4 januari 2017

Spenatsoppa

Då jag är jättedålig på att äta lunch, så kom jag på att jag kan ju göra soppa och frysa ner i portioner.
Hittat ett recept på Spenatsoppa som jag gjorde om lite, men ack så gott!!
Supermätt nu, inte då sista gången som jag gjorde just denna soppa.....

Ingredienser
400 gram Spenat(Jag hade fryst)
4 dl Vatten
1 Grönsaksbuljong Tärning
4 dl Grädde
100 gram Philadephilaost
Salt och svartpeppar

Tillagning
Smält smöret och vänd ner spenaten, fräs den ett par minuter under omrörning.
Tillsätt vattnet och låt de sjuda i fem minuter.
Mixa soppan slät
Häll i grädden och smula ner buljongtärningen.
Låt sjuda och red av med Philadelphiaosten.
Smaka av med salt och svartpeppar.

Finhacka 1 ägg och lägg i botten av en djuptallrik.
Häll över soppan.
Servera med en klick Crème Fraiche.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar