torsdag 9 februari 2017

NOCCO

Blev så glad när jag fick se att Delsbohallen har tagit hem NOCCO, och min favorit Tropical fanns bland de smaker de hade tagit hem. Har länge väntat på att den dagen skulle komma, och nu äntligen så!!

Av alla energidrycker som finns så dricker jag helst NOCCO, då den inte innehåller Taurin. Jag dricker helst inte Red Bull eller Celsius så de innehåller just Taurin.

Taurin är ett ämne som förekommer naturligt i våra kroppar och finns främst i hjärta och lever. Taurin påverkar även hjärtats funktion och det är oklart hur våra organ reagerar på överdosering av taurin. I dagsläget finns inga rekommendationer kring maxintag av taurin. En normalkost där kött och fisk ingår ger enligt livsmedelsverket ungefär 120-130 mg taurin per dag. En burk energidryck på 250 ml ger ungefär 1000 mg taurin.

Classis var en ny smak för mig, kunde inte låta bli utan köpte hem en. Men den var riktigt god de den smakar svartvinbär. Ja så det blev en ny favorit kan jag lugnt säga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar