fredag 5 juni 2015

CheeseCake

Imorgon så fyller jag år, och kände att jag inte ville göra en tårta utan det fick bli en CheeseCake.

Först gjorde jag MandelCrunch från 56 kilo.

Ingredienser
100 g Smör
3 dl mandelmjöl
2 msk Sötning (Jag använde Ica´s Sötströ)

Tillagning
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret.
Blanda i mandelmjölet och sötningen.
Platta ut smeten på en bakplåtspapper på en plåt.
Grädda tills den fått lite färg, ca 8-10 minuter.
Ta ur ugnen och låt den svalna.
När den är sval, smula ner Cruchen i botten på formen.



CheeseCake!!

Ingredienser
200 g Philadelphia Ost
2 Ägg
2 dl grädde
1 dl Sötning (Jag använde Ica`s Sötströ)
3 krm Vaniljpulver

Ingredienser
Man behöver tre olika bunkar att vispa i.
Börja med att knäcka äggen, vitan i en och gulan i en annan.
Vispa vitan hårt.
Vispa grädden i en egen bunke.
Vispa gulan, sötning, vaniljpulver och Philadelphiaost i den tredje bunken.
Vänd först ner grädden i ägg-ost blandningen.
Vänd sen ner äggvitan försiktigt så inte alla "luft går ur".
Häll smeten över MandelCrunchen.
Täck formen med plastfolie.
Låt den sedan stå i frysen minst 3 timmar innan servering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar